İşletmenizdeki Telefon Faturalarınızı Nasıl Düşürürsünüz?
Evinizde veya ofisinizde düzeni olarak kullandığını birçok hizmet bulunmaktadır: elektrik, su, telefon, internet vb. Düzenli olarak kullanımınıza göre ücretlendirildiğiniz bu giderleriniz de tasarruf yaparak daha az ödeme yapabilirsiniz. Örneğin, evinizde kullanmadığınız ışıkları kapatarak elektrik giderlerinizi azaltabilirsiniz. Akıllı prizler ve enerji verimliliği yüksek ampuller kullanarak da düşürebilirsiniz. Hatta, akıllı ev teknolojileri kullanarak entegre çalışan sistemlerle enerji tasarrufu yapabilirsiniz. Aynı şekilde, işletmenizdeki telefon faturalarını da düşürebileceğiniz biliyor muydunuz?
İşletmenizde ödediğiniz telekomünikasyon faturalarını düşürmek için öncelikle telefon trafiğinizi inceleyen, analiz eden ve sonrasında size raporlayan detaylı çağrı kayıt ve raporlama yazılımına ihtiyacınız bulunmaktadır. Şirketiniz hangi boyutta olursa olsun, detaylı çağrı kayıt yazılımı kullanarak yüksek maliyete sebep olan aramaları ve çağrıları görebilirsiniz. GSM görüşmeleri, şehirlerarası veya uluslararası olabilecek herhangi bir görüşmenin toplam süresini, kayıt sayılarını, arayan kişileri, bekleme sürelerini detaylı çağrı raporlama yazılımıyla takip edebilirsiniz. Verimsiz analog veya IP telefon çağrılarının düzenli olarak raporlarını alarak işletmenizdeki telekom giderlerinizi düşürebilirsiniz.
Yüksek telefon faturalarının birçok sebebi olabilir. Detaylı çağrı raporlama yazılımı ile tespit edebileceğiniz yüksek telekom faturası sebeblerinden bazılarını aşağıdaki şekilde sıraladık:
- Düzenli olarak aranan uluslararası numaralar,
- Hacklenen telefon santrali,
- Uzun çağrı kuyrukları,
- Kapatılması unutulan çağrı kayıtları,
- İş dışı görüşmeler,
- Firma içi uzun görüşmeler,
- Bilinçli olarak açık bırakılan telefonlar,
Detaylı çağrı kayıt ve raporlama yazılımı kullanmanın dışında telefon faturalarını düşürmenin farklı bir yolu da geniş bir telekom faturası analiz çalışması sonrası sizin kullanımınıza en uygun ISS operatörünü seçmek olabilir. Bu konu, farklı bir uzmanlık bilgisi gerektirdiği için işletmeniz için en avantajlı ses ve data paketleri konusunda danışmanlık almanız gerekebilir. Crystalinfo ekibi, bu konuda deneyimli olmakla beraber uygun ISS anlaşmaları vasıtasıyla sizin telefon faturanızı düşürmeye odaklanmıştır. Bu yaklaşımla başarıya ulaştırılan yüzlerce müşteriden biri olmak için iletişim bölümünden bize başvurabilirsiniz.
Telefon santralinizin de taahhüdünün bulunduğu telekom faturanızı düşürken bazı konulara çok dikkat etmelisiniz. Başarılı bir operatör seçimi ve bu geçişin sorunsuz sağlanması için tecrübeli bir ekibin kontrolünde yapılmalıdır. Operatör değişikliklerinde dikkat etmeniz gereken durumları şu şekilde sıraladık:
- Taahhüt bitiş tarihi ve taahhüt yenileme tarihi kontrol edilmeli,
- Cayma bedeli konusu netleştirilmeli,
- Yıllık dakika histogramı incelenmeli,
- Minimum ve maksimum kullanılan aylık dakika miktarları kontrol edilmeli,
- Operatör bazlı dakika başına birim fiyat ve total dakika fiyatı değerlendirilmeli,
- Doğru bir taahhüt sözleşmesi yapılmalı,
- Bu sözleşmenin düzenli olarak kontrolü ve düzenlenmesi yapılmalıdır.
Yukarıda bahsettiğimiz gibi, işletmenizdeki telefon giderlerinizi azaltmak için iki önemli yolu hemen denemeye başlayabilirsiniz. Crystalinfo profesyonel çağrı kayıt raporlandırma yazılımını denemek için veya sabit hatlarınızın bulunduğu telekom operatörünüzü değiştirmek için satış mühendislerimize bilgilerinizi bırakabilirsiniz. Sonrasında, Crystalinfo satış mühendisleri sizlerden gerekli dökümanları isteyerek hemen masraflarınızı düşürmeye yönelik düzenlemeler önereceklerdir.