Kota atamaları CrystalInfo’ yu diğer detaylı çağrı kayıt yazılımlarından ayıran farklardan biridir. Kısaca şirket içi çalışan personele veya kullanıcının kendisine süre bazında arama kotası belirtmesidir. Her yeni kotanın bir adı vardır ve daha sonradan kota aramalarında veya hangi kotaya uyulacağını ararken kolay bulunması amacıyla adlandırılması gerekmektedir. Yandaki ekranda arama tipleri belirtilerek, hangi arama tipine göre ne kadar zaman kotası konulacağını kullanıcıya bırakılmıştır. Bunların hepsi daha sonra kota üzerinden alınacak raporlar için temel teşkil etmektedir.
Örnek olarak bir sonraki ekran için “yunusun yeni kotası” adlı bir kota belirtmek istersek, arama tiplerinden hangisine kota atamak istersek ilgili alanı doldurmak gereklidir. Ekranda görüldüğü üzere sadece şehirler arası kota konulmuş durumdadır ve bu kota 1 saat 20 dakka olarak sınırlandırılmıştır. Dikkat edilecek olursa, yeni kota tanımlamasıyla beraber aynı ekranın altında 2 adet yeni buton açılmıştır. Bunlardan biri “ bu kota için atama yap” ve diğeri “ Bu kotanın ata raporu” dur.
Bu kota için yeni atama yap butonuna basıldığında karşımıza yandaki ekran açılır. Kota adı kısmından istediğiniz kotayı seçebilir, kime verilecek kısmından bir seçim yapıldığı takdirde bir altındaki ekran bilgileri ona göre gelecektir. Yandaki örnekte “kime verilecek” kısmı departman seçildiği için bir altta departmanlar çıkmıştır. Gerekli açıklamalar yazıldıktan sonra kaydet butonuna basılır. Aynı kotayı başka departman veya dahiliye atamak için “yeni kota ekleme yap” butonuna basılır ve davam edilir. Yandaki ekranda “yunusun yeni kotası” için 3 ayrı yere atama yapılmış durumdadır. Bunlar; 130 dahili, 7447 auto.code’ u ve muhasebe departmanındadır. Eğer istenilirse, aynı kota için kota ataması yapılmış bütün alanlar, bir önceki ekranda, “ bu kotanın atama raporun” dan kolayca görülebilir.